dilluns, 10 de gener del 2011

Definició

apunt

1 m. [LC] [AR] Dibuix o pintura feta de pressa, amb poques línies o pinzellades, d’una cosa que hom té al davant, i que serveix per a recordar-ne la figura, la disposició, el color, etc. D’aquell molí, en tinc un bell apunt fet per la Beatriu.

2 m. pl. [LC] [PE] Notes més o menys sumàries preses en llegir un llibre, un document, etc., en escoltar una explicació, un discurs, etc., per ajudar-ne la recordança o aprofitar-les a qualsevol altre fi. Quan voldràs estudiar aquesta lliçó, et deixaré els apunts que vaig prendre a classe.

3 m. [IN] [LC] Text que un internauta publica en un fòrum o en un bloc. Trobo que fa molt temps que en Zinc no fa cap apunt al seu bloc; hasta començo a estar una mica amb ànsia i tot: algú sap si li ha passat algo?

10 comentaris:

Josep B. ha dit...

Com sempre espatarrant, senyor Piritione

Sergi ha dit...

Ho he anat a mirar i he comprovat amb no poca alegria que la tercera definició us l'heu inventada, no surt al diccionari, per sort, perquè m'agrada molt poc aquesta paraula per dir post de tota la vida.

A mi no em sembla que faci tan temps que no escriviu, tot i que l'últim POST data de l'any passat. Com sempre, és agradable llegir-vos, i confio que la inspiració no us mancarà en aquest 2011.

Zincpiritione ha dit...

Bonic adjectiu, Josep B.! :D

XeXu, una part de la definició ve d'aquí, i l'altra part d'aquí ... com que aquest segon cas no duia exemple, pues aixòs... :P

El porquet ha dit...

Jo sí que el trobo a faltar. Però no em preocupa. Si triga, senyal que n'està coent algun de ben gros!

Jordi ha dit...

I això on diu que ve? Al Pompeu Fabra? Bentornat novament!

Guspira ha dit...

Com és que encara no m'havia llamat l'atenció la caspa de la iaia??? No ho entenc... :D
Bona entrada i bon apunt!

Jordi Casanovas ha dit...

Si jo fos del DIEC i l'Enciclopèdia catalana no dubti que aquesta definició i exemple ja hi serien.

Zincpiritione ha dit...

Porquet, l'enyorament és mutu. I l'Assistència Sanitària, mútua.

Jordi, em sembla que hasta surt al Petit Curial i tot...

Gràcies, Guspira, i benvinguda a aquest humil bloc, que és hasta maco de veure que encara hi ha gent que té poca fenya i s'hi deixa caure de tant en tant!

Jordi Casanovas, si fos aixins, otro gallo cantaría!

Assumpta ha dit...

Amb la crisi actual de blogs, amb un munt que tanquen, trobar un post nou sempre és una bona notícia :-)

Ara bé, jo com en XEXU... post, article, escrit, entrada... però "apunt"?

Però si de les dues primeres definicions ja es dedueix una cosa comuna: Quelcom fet "de pressa", de forma sumària...

I si et tires hores per fer un post ben xulo? Mirant fotos per posar-hi, buscant documentació, enllaços... No!! Apunt, no!!

Anònim ha dit...

Vaig trobar aquest missatge el dia d'avui, mentre que a l'oficina de gran utilitat va enviar l'enllaç a mi mateix i el més probable és un marcador quan a casa